Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, March 22, 2012

HARI HARI BERSAMA TESLIANS DI UITM KUANTAN.

Aku tak tahu nak describe macam mana perasaan aku sekarang ni. Sedih sangat. Tu lah kot yang paling tepat. Happy? Tak kot sebab aku tak nampak kat mana patut aku letak rasa happy tu. Memang lah happy sikit sebab cuti lama, 6 bulan kot sebelum start belajar balik. Tapi tak best jugak sebab takde kawan kawan macam kat kampus ni.
Bermula dengan interview, diikuti MDS di UiTM Jengka, kemudian replacement test, kesemua 115 pelajar asasi TESL UiTM Kuantan sama sama belajar, menuntut ilmu daripada lecturers yang sangat awesome yang ada kat sini. Madam N, Madam Shima, Madam Jue, Madam Laily, Sir Nawy, Ustaz Fadhir .. Mereka ni lah yang bertanggungjawab memberikan ilmu yang secukupnya kepada kami sepanjang 2 semester kami di sini. Ada 8 subjek untuk sem 1 ; Listening and Speaking, Writing Skills, Reading Skills, Grammar, Islamic Studies (CTU), Computer Literacy, Malaysian Studies dan Study Skills. Sem 2 pulak Listening and Speaking, Writing Skills, Reading Skills, Grammar, Literature, Basic Principles in Education, Drama dan CTU. Subjek agak tough lah walaupun dasar dia nama subjek tu agak senang.
Kat kampus ni, macam macam jenis kawan ada. Baik lah diorang. Takde lah jahat. There were too many activities and too many pictures  to be uploaded okay? Cuma rumusannya, diorang memang best. Aku tak pernah duduk dalam komuniti yang macam ni. Saling encourage antara satu sama lain, tolong menolong bagai. Kalau ada aktiviti apa apa, bagilah budak budak ni handle, confirm superb InsyaAllah! (:
Ramai kawan kawan yang aku sayang kat sini. Dah nama pun kawan, mesti ada sayang tu sikit sebanyak. Ada yang dah jadi kawan baik aku, ada yang jadi kawan rapat, ada yang kawan biasa biasa, ada yang dah last last baru nak tegur lah apa. Biasalah. At least tegur kan sebelum habis asasi.
Aku tak tahu nak update apa sebenarnya. Sibuk dengan sesi touching men touching antara pelajar puteri. Dan tadi, aku selesai ber touching dengan Nawaf and ex-collegemate aku, Iadid Ashrai. Sedih sangat. Diorang lah groupmates aku masa sem 1. Sem 2 tiga tiga tak duduk kelas sama so group pun bubar. Dah mintak maaf semua kira 0-0 lah. Alhamdulillah.
Paper kitorang yang last adalah CTU (: Bermula dari 2.15-4.15 petang. Kelas C dan D kat Dewan Bukit Sekilau, kelas A dan B pulak kat Dewan PaLang. Dah habis tu rasa lega sangat tapi sedih tu terus menyentap. Tak ready weyh nak pisah dengan kawan kawan. Sumpah terasa. Lagi lagi aku memang duduk Kuantan. Dah habis asasi ni kalau aku keluar bandar, mesti teringat ingat apa aku pernah buat dengan diorang kat Megamall, ECM, TC, pasar malam Taman Gelora. Ya Allah. Ingat benda ni, mesti aku nangis. Lagi lagi bila ada yang cakap macam ni,"Entahlah bila pulak dapat datang Kuantan ni". Sumpah sedih. And aku dapat dua adik kat sini yang panggil aku 'Along' iaitu Lokman Naim dan Syameer. Haha sumpah best tengok movie Ghost Rider dengan diorang ni. Tak pasal je aku jadi Along diorang. Takpelah, memories (:
Banyak sangat kenangan sepanjang kat sini. Seriously, terlalu banyak. Kat sini lah aku belajar pahit manis dalam hubungan dengan kawan kawan, gaduh baik, macam macam lah. Aku overnight dengan 10 orang hamba Allah yang lain kat Hotel Teluk Chempedak ; Hanan, Gyea, Mizah, Aina, Sya, Irah, Shyra, Farah Ninie, Nadia dan Imah. Sumpah best lepak tepi pantai malam malam, main truth or dare. Sangat susah nak lupa. Tu belum masuk English Week, Campus Day Out, Dinner bagai lagi.
Guys, thanks for the memories. Like seriously, it was an honour for me to be here in UiTM Kuantan, taking TESL as my course. It was an honour for me to befriend with you guys. You guys are too awesome to be forgotten. I love you guys tooo much. No words can describe how much I do appreciate the moments I had with you guys. Best of luck in the future. May Allah bless our friendships forever. Friends till jannah dear friends (:

1 comment:

G. said...

em, Hi akak... saya dapat tawaran untk study kt uitm asasi tesl. so, kena register on 02/06 kt Jengka. but campus nanti, dkt Kuantan..so.. sedikit confused disini...nanti lepas register kt Jenka tu, do i have to stay there for a few days for MDS week or I can fo straight to Kuantan after i register at Jenka?? my parents asked me, but I dont know how to answer them. and 1 lagi akak, saya ada baca blog post akak yg ak type mcm nie,

"Bermula dengan interview, diikuti MDS di UiTM Jengka, kemudian replacement TEST, kesemua 115 pelajar asasi TESL UiTM Kuantan sama sama belajar, menuntut ilmu daripada lecturers yang sangat awesome "

so, now I'm wondering, replacement test tu nanti, dijalankn time MDS week or after MDS week? and if you dont mind, bleh tak akak terang, cam na process test tu? writing test ke? or test yg macam mna? is it true yg replacement test nie for asingkan student yg the best, best and ok...saya blur sangat nie...