Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, March 25, 2011

SAMBUNG BELAJAR LAGI

assalamualaikum.. :) hari ini tiba-tiba rasa macam nak cakap tentang pilihan-pilihan kursus selepas SPM. ye, saya nak ambil course apa ye? umi cakap, "jangan pilih course yang bukan-bukan, nampak hebat dan sedap didengar tapi bila dah grad and nak kerja, tak ada peluang kerja. ambil course yang diyakini menjamin kerjaya macam course pendidikan" ye betul tu umi. abah pun cakap benda yang sama. i am really proud to have you and abah as my parents. yup! kenapa pulak saya tak pernah terfikir tentang tu ye? selama ni bila tanya cita-cita je, mesti ni yang orang cakap :
1. saya nak jadi doktor
   2. saya nak jadi jurutera
         3. saya nak jadi ahli farmasi

tak ke bosan? yelah, memang bila kita ambil or menghala ke course tu, orang akan cakap "WOW! hebatnya! ambil medic/engineering/pharmacy/law." ye memang betul sangat. itu untuk orang yang hebat-hebat la kan? yang dapat straight A's for their SPM. tapi bagi saya yang hanya mendapat 7A's je, Insya-Allah saya akan turuti apa yang ibu bapa saya cakap. tak bermaksud saya akan menurut sekadar menurut-nurut *erk?? ayat apa ni?*, tapi bila difikirkan balik all pros and conts, memang betul apa yang umi dan abah cakap. so, i have set up my path and my way, saya nak ambil course pendidikan :) lagipun, pekerjaan tu mulia, Alhamdulillah.





ini course-course yang saya rasa boleh ambil lah kat Universiti Islam Antarabangsa Malaysia

dan,



ini pulak antara course-course yang boleh saya ambil kat UiTM

saya nak ambil TESL kot :) ataupun LAW ke.. entahlah. kalau ada rezeki kan? Amin... yang pasti, YUP! saya nak ambil bidang pendidikan. YESS! Teacher Alia in the making. HAHAHA!
bak kata maher zain,


just go for it! kalau ada rezeki dan jodoh dengan subjek tu, boleh dapat (:

No comments: